Досліди для дошкільняш

Досліди з водою для дошкільнят


Всі діти люблять різні експерименти і досліди і возитися з водою. Якщо з’єднати всі разом, то можна отримати досить захоплююче заняття, причому цікаво буде і дітям, і дорослим!
Що знадобиться для дослідів 
Для наших дослідів буде достатньо мати під рукою звичайну воду і мінімальний набір допоміжних інструментів (яких саме, напишу нижче). При проведенні експериментів я намагалася якомога менше втручатися в процес і діти робили все самостійно. Тільки так вони запам’ятають всі властивості води.
Заморожування води 

Цей експеримент коштував мені улюбленої керамічної чашки для кави. Старша дочка хотіла дізнатися, як розширюється вода під час заморожування. Налила воду в чашку і поставила в морозилку. Але можна обійтися малими жертвами і налити воду в що-небудь пластмасове. Після заморожування рівень води в ємності підніметься.
виштовхує воду 

Мета досвіду – побачити, як підвищується рівень води, якщо класти в неї предмети. У склянку кладемо що-небудь легке, наливаємо воду, але не до кінця. Даємо дітям камінчики, які вони будуть кидати в склянку доти, поки легкі предмети не переллються з водою через край.
Як тане сніг 
цей досвід моя дочка намагалася провести всю зиму і регулярно зносили додому сніг.
 Ще пам’ятаю, що коли я ще вчилася в класі першому, ми з подружкою запихали в сменку сніг і принесли його додому як наукового експерименту. Власне в цьому досвід і полягає – показати дитині, як тане сніг і розповісти, що він складається з води. 
Невидимі чорнило 

Ленін писав листи молоком, а ми буде писати секретні листи за допомогою води і лимона. Змішуємо в рівних пропорціях сік лимона і воду. За допомогою ватної палички пишемо цією сумішшю на листку паперу або малюємо. Чекаємо, коли папір висохне, і нагріваємо її під настільною лампою. Чорнило проявляться! 
Досвід з повітрям 
Цей досвід можна проводити у ванні або в тазику. Наливаємо туди воду і обережно опускаємо порожню склянку догори дном. Завдання дітей не допустити, щоб бульбашки повітря вийшли зі склянки. На другому етапі, опускаючи склянку, трохи піднімаємо його край і звертаємо увагу дітей на те, що замість повітря в ємності з’явилася вода. 

Плаваюче яйце 


Опускаємо сире яйце в склянку. Воно тоне. Витягуємо його і додаємо в склянку сіль – кілька ложок. Після того як яйце поклали в соляний розчин, воно буде плавати на поверхні. Солона вода щільніша звичайної, саме тому в море плавати легше. 

У Хакасії (вона знаходиться на півдні Красноярського краю) є озеро Тус. За солоності його можна порівняти зі знаменитим Мертвим морем в Ізраїлі. Я намагалася плавати в цьому озері, відчуття незабутні. Ти просто повисаєш у воді і можеш абсолютно не ворушитися, вода буде виштовхувати. Але і попірнати, і попустувати в озері також не вийде, вода ніби тягуча і виїдає очі. 
Досвід з соломинкою 

Наливаємо воду в один стакан, а другий залишаємо порожнім. Опускаємо в воду соломинку, затискаємо пальцем її кінчик, витягуємо і над порожньою склянкою прибираємо палець. Вода виллється з трубочки. 
Це тільки частина дослідів, які можна провести з водою і трохи розповісти дітям про її властивості. Так, граючи, вони отримають свої перші уроки з фізики. 
Досліди з водою.
Дослід №1. «Чи має вода колір?»
Припущення: Колір води не залежить від барвника.
Хід досліду
У дві прозорі склянки налити воду з водопровідного крана та дощову. Пропонувати порівняти її.
У склянку з водою покласти кілька кришталиків марганцевокислого калію. Якого кольору стала вода? Аналогічно проробити дослід, добавляючи інші барвники (два-три). Діти роблять висновок, що колір води залежить від барвника.
Дослід № 2. «Яка вода?»
Припущення: Вода — це рідина.
Хід досліду
Продемонструвати властивість води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини носиком (чайник, глечик, поливальниця) і кількома цівками, з посуду, що має овальний або круглий отвір. Чому?
Дослід № 3. «Чи має вода смак?»
Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду
Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?
4. Пальчикова гімнастика «Дощик».
Дощик,  дощик  кап, так кап (Пальцем правої руки торкатися до долоні лівої руки, імітуючи крапельки)
Ти не капай більше так! (Пальцем лівої руки доторкатися до долоні правої руки, імітуючи крапельки)
Вистачить землю поливати, (Загрожувати вказівним пальцем, знак заперечення)
Нам пора йти гуляти! (Двома пальцями кожної руки імітувати кроки)
Дослід № 4. «Яка температура води?»
Припущення: Температура води залежить від температури навколишнього середовища.
ХІД ДОСЛІДУ
Запропонувати вихованцям скуштувати воду на смак, доторкнутися до посудини з трохи нагрітою водою кімнатної температури і принесеної з холоду. Від чого залежить температура води?
Дослід № 5. «Чи має вода форму?»
Припущення: Вода не міняє форми.
Хід досліду
Взяти гумову рукавичку, обережно наповнити її водою з глечика. Спостерігати, що вода набула форми рукавички. Зробити такий же дослід з іншими ємностями (бокал, колба, целофановий мішечок, надувна кулька, різні склянки). Зробити висновок: вода змінює форму. Отже, припущення не підтвердилось.
Дослід № 6. «Тонуть чи ні предмети у воді?».
Припущення: Легкі предмети плавають, важкі тонуть.
ХІД ДОСЛІДУ
У прозору посудину, користуючись умовною міркою, опустити піску, глини, дрібних камінців, по 2-3 предмети однакової форми та об'єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу,  тканини,  воску), використовуючи послідовні дії, Вчити дітей пояснювати поведінку цих предметів у воді. Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі розчиняються, змінюючи забарвлення води.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Загадки для діток про воду